loutro??

• yolande

We willen via eliza whas here boeken in loutro, je krijgt er een auto bij inbegrepen dus das handig, maar, er staat dat er geen wegen zijn in loutro, wat moet je dan met een auto:)) beetje gek vind ik.

Of je moet een boot kunnen nemen, zo ja, gaan die vaak?

En wie kan me over dit plaatsje wat vertellen, normaal verblijven we ergens 1 week en gaan we weer verder, nu lijkt het mij een leuk dorp maar ik hou van strand en dat is er volgens mij niet echt, heb stoeltjes nodig vanwege gezondheid.

Dus, wie oh wie kan mij aub een eindje op weg helpen door informatie te geven, misschien zijn er nog wel meer rooms die pal aan zee staan?

En oh ja, vorig jaar voor de eerste keer naar kreta geweest maar aan de ander kant, en daar vond ik het niet grieks zoals ik graag wil, en zeer vochtig en dat is weer slecht voor me als je reumaachtige klachten hebt, maar, aan de andere kant bij loutra dus, heb ik gehoord dat het daar niet zo vochtig is, ook deze informatie is zeer belangrijk voor ik mijn gespaarde centjes uitgeef.

dus alsjeblieft, wie wat weet, help me!!

vriendelijke groeten,

Yolande

• Kim

Hoi Yolanda, nou als je op zoek ben t naar iets Grieks dan zit je met dit hotel goed! Twee jaar geleden zijn mijn vriend en ik hier op vakantie geweest, toevallig ook met Eliza was here. Met de auto rij je zelf (ook een heel avontuur zo tussen de bergen) vanaf het vliegveld naar Sfakia. Daar zet je dan de auto neer (handig als je nog een dagje rond wil touren op Kreta) en met de boot vaar je in twintig minuutjes naar Loutro. De boot gaat maar iets van 3 keer per dag, maar wij zijn ook wel eens met de watertaxi overgegaan.. Iets duurder maar dan kun je gaan wanneer je wilt! Het plaatsje zelf is echt heel klein, er is niet veel te doen behalve uitrusten, lekker eten bij Griekse tavernes en genieten van het goede leven; vakantie dus! Het is zo bevallen dat we dit jaar weer zoiets kleins bij Eliza hebben geboekt, heb er nu al zin in :) Trouwens je kunt ze ook mailen, ben tot nu toe altijd uitgebreid geholpen. Succes ermee!

• yolande

Ja ik zoek rust en strand, het gekke vind ik dat je auto 20 minuten verderop staat, ik heb geen idee wat de tocht naar dat ander dorp is, ik hou wel van varen, behalve als er hoge golven zijn, het dorp ziet er zo schattig uit, alleen die auto das een beetje raar, en hoe zit het met zwemgelegenheden, zijn er strandjes waar je goed kan zwemmen, ook in het dorp?, een ligstoel heb ik helaas echt nodig, anders vind je altijd wel een verlaten baai, we willen 2 weken gaan, mijn vriend neigt om weer naar Samos te gaan, maar vorig jaar was dit dorpje me al zo opgevallen, en ik vind het heerlijk om pal aan het strand te slapen, lekker die golvengeluiden en dan sochtends meteen de zee zien als je wakker bent, hoe was het met het weer, vorig jaar hadden we 40 45 graden en we zaten in een dal waar het vocht neersloeg, echt heel erg pijnlijk letterlijk voor mij.

Hoe was het hotel, ik hoef geen luxe hoor, had je echt zo'n mooi uitzicht als ze zeggen, en dan bedoel ik die beneden staat, hoe deden jullie dat met die auto want rondtrekken vind ik ook leuk, was het lastig of viel het mee, ooow ik vraag de oren van je hoofd, tis ook een grote uitgave heh, heb ik heel erg voor moeten laten om te sparen.

zowiezo bedankt voor je reaktie, waar ga je nu heen, en ben je dan weer zo aan zee, met je kamer bedoel ik, want dat is wel heel erg leuk, dat wil ik wel voor dat geld haha,

groetjes,

Yolande

• Helga

Zo wie zo zit je in het zuiden van Kreta. Daar is het niet vochtig maar wel warm:-)

En natuurlijk zijn er wegen……………..hoe dacht je dat de bewoners daar er anders kunnen komen?

Het is wel een afgelegen plekje, mooi, maar je moet ervan houden.

Boten varen af en aan (zeker de boot vanaf de kloof ) naar Chora Sfakion.

Waarom zoek je niet iets wat oosterlijk? Voorbij Ierapetra is er zoveel moois en lekker warm?

Zoek iets in de buurt van Ferma, warm en niet vochtig.

Succes en Kalo Taxidi.

Groet Helga

• yolande

Die kant hebben we vorig jaar gedaan, met al die tomatenkwekerijen in de buurt, agia potia zaten we toen ook heel klein maar het was geen dorp, het appartement was fantastisch, maar nu wilde ik wel eens de echte griekse kant zien, maar door het vochtige weer van vorig jaar, we zaten wel in een hittegolf, de dag dat we aankwamen was het bij het appartement 46 graden, dus das wel warm, maar ik hou wel van 40 graden hoor, 46 was wel een beetje erg veel van het goede.

En rustig daar houden we van, maar er moeten wel een paar restaurantjes zijn, vorig jaar moesten we elke avond met de auto, dus nooit wat kunnen drinken tijdens eten, dat was wel jammer, we houden van rustig, strand ( met stoeltjes) en een griekse sfeer, geen drukke disco's enzo, gewoon, tot rust komen.

• Arthur

Dit is de boot die ook Loutro aandoet van Sfakia

En dit is Loutro van boven af

• Willem

Loutro staat ook nog op onze verlanglijst. (die is al aardig lang…)

Maar ik kan je in Zuid Kreta ook Mirtos aanraden.

15 km ten westen van Irapetra.

Een klein dorpje vlakbij het strand. In het hoogseizoen vast wel wat drukker, maar in April nog heerlijk rustig.

Of Tertsa, daar zijn maar 2 appartementen, en 2 restaurants. NIET toeristisch, wel ERG mooie stranden. Bij 1 restaurant (heerlijk eten) krijg je gewoon je strandstoel en parasol de hele dag in bruikleen, als je er maar af en toe wat drinkt of eet. Niet duur!

Wel erg lekker!!!

Groetjes, en succes met de beslissing waar je heen gaat.

Willem

• yolande

Ja Mirtos was echt machtig, tot daar zijn we geweest, verder niet.

• ria

Hallo Yolande,

Wij zaten afgelopen weekend in Loutro, & ik vind het best een aardig plaatsje (afgezien dan van die enorme stortbui die we zaterdagavond op ons dak kregen :-)), maar ik zou er geen hele week hoeven zitten. En er waren erg veel Engelsen. In Loutro zelf is nagenoeg geen strand - op een heel klein stukje kiezels na. Als je wandelt kun je wel vanuit Loutro naar een aantal leuke strandjes, maar dat is wel een stukje lopen. Je kunt namelijk wel goed wandelen vanuit Loutro.

Wij zijn na twee nachten weer op zoek gegaan naar onze scooter die in Hora Sfakion stond geparkeerd, en zitten nu in Triopetra. Dat is echt mijn favoriet, samen met Ligres (allebei oostelijk van Preveli, wat ook een erg mooi strand heeft met stoeltjes, maar erg druk aan het worden is). In Triopetra heb je ook bedjes; in Ligres niet.

Mijn favoriete taverna/pension in Triopetra: http://www.triopetra.com.gr/

& in Ligres: http://www.ligres.gr/

Volgens mij kun je ze allebei ook vooruit boeken & ik denk dat dat zeker niet duurder is dan iets via Eliza boeken. Plaatsen zijn allebei wel redelijk afgelegen.

Groetjes,

ria

• Arthur

Je kunt ook naar Fenix gaan dat ligt naast Loutro daar kun je wel met de auto komen, het is wel een hele klim erheen en dan weer bergaf.