Gouves

• Linda

Hallo allemaal,

Vrijdag 16 mei vertrekken wij met z'n tweetjes voor een heerlijk weekje er tussenuit naar Gouves.

Het is vooral om bij te komen, dus we zullen niet iedere dag iets ondernemen, maar één of twee dagen zouden we graag een scootertje huren en de omgeving wat verkennen. Is dit makkelijk te doen? En waar zouden we heen kunnen gaan? Wat is mooi/leuk/interessant etc?

Ook tips voor leuke restaurantjes in Gouves en omstreken zijn welkom!

En kun je op het strand in Gouves bedjes huren? Hoe werkt dit?

Alvast bedankt!

• Jos van Hout

Hallo Linda, Het CretAquarium moet je zeker een bezoek brengen. Fijne week, het weer ziet er in ieder geval goed voor je uit. Wat een mazzel hebben jullie, eerst in Nederland prachtig weer en straks op je vakantie. Gr. Jos

• Sascha

Ben in Gouves geweest toen ik een jaar of 10 was, maar ik kan me vaag herinneren dat het strand niet verkeerd was toen ;)

Strandbedjes huren gaat heel makkelijk: installeer je op zo'n ding, en de beheerder komt vanzelf langs om het verschukdigde bedrag (per bed en parasol) te innen.

Scooter huren kan overal, let wel op voorwaarden voordat je het ding meeneemt. En kijk uit voor grind/steentjes in bochten…Omgeving verkennen kan trouwens ook met de bus, Gouves ligt vlak aan de hoofdweg richting Heraklion, en er gaan bussen genoe, ook in het laagseizoen. Ligt er een beetje aan wat je wilt zien of doen: wat mij betreft is het Archeologisch Museum in Heraklion een absolute must, Knossos is leuk, Faistos is mooier gelegen (en je ziet ng eens wat van het binnenland).

In elk geval veel plezier, ik ben helemaaaal niet jaloers…

• barbara

ik ben er vorig jaar nog geweest, plaatsje is wel leuk. in het plaatsje gournes, ligt voor gouves vanaf het vliegveld, daar zit taverna ambrosia. daar kan je echt heerlijk eten.

scooters huren kan je idd overal, maar kijk wel uit. je kan beter een auto huren of met de bus gaan.

heel veel plezier.

• zonlover

hoi, wij gaan in augustus naar Gouves, hoor ik graag van je hoe t daar was, wij gaan naar hotel marina beach

veel plezier en mooi weer