weer op Kreta

• Syl

Eind deze week gaan we een week naar Kreta. Ik las dat de weervoorspellingen matig zijn voor aankomende week. Hoe is het weer nu op Kreta? We gaan naar Agia Pelagia bij Heraklion.

Graag hoor ik van jullie welke bezienswaardigheden er zijn in de omgeving en welke plaatsen je echt gezien moet hebben, en waar we met het busvervoer heen kunnen gaan?

Groetjes, Syl

• Jos van Hout

Hoi Syl,

Wat je zeker moet doen is gaan eten bij IRINI aan de hoofdstraat in AP. En doe ze dan de groeten. Wij moeten helaas nog wachten tot 23-5 om weer heerlijk rond te kuieren in dat prachtige dorp Agia pelagia. Met de bus kun je rechtstreeks naar Heraklion waar je zeker het marktstraatje midden in het centrum niet moet overslaan.

Ook is het mogelijk om Rethymnon te bezoeken maar dan moeten jullie wel boven aan de grote weg uitstappen en daar de bus nemen naar Rethymnon. Mocht je verder nog wat informatie willen hebben ga dan eens langs bij KRITINET ook aan de hoofdstraat in AP die hebben voldoende tips denk ik. Alvast een hele fijne week. Gr.Jos

• Marije

Ook ik ga eind deze week een weekje naar Kreta, richting Chania en ben ontzettend benieuwd wat het weer nu is. Heb natuurlijk al wat sites afgespeurd, maar krijg niet echt een duidelijk beeld.

Het maakt ook niet zo heel veel uit, wij vermaken ons uiteraard wel, maar zou wel zo leuk zijn als het een beetje lekker weer is… Is daar nu iemand die er iets over kan zeggen? Ik ben gewoon nieuwsgierig ;-)

Groet,

Marije

• Diny

Hallo

Op de web cam van West Kreta is het op dit moment 24.4 graden en dat is de web cam van Kissamos

groetjes Diny

• GvE

neem een kijkje en stel je op de hoogte van het weer in:Chania, Kreta en de temperatuur van het zeewater.

www.west-crete.com/ger/ rechterkolom

Heerlijk vooruitzicht Marije…..en het zou me verbazen als jij je niet zou kunnen vermaken in The Wonderful West…. er is zoveel te zien…..

Vergeet vooral niet 'n dag Chania stad te doen!! met haar vele bezienswaardigheden en neem optijd een hapje en een drankje op een van de vele terrassen….je hebt tenslotte vakantie……en een week gaat daar nog sneller voorbij dan thuis;-)

Veel plezier!

en laat je ons nog eens lezen…..met foto….a.u.b. hoe het geweest is?

Gerry

• Wilma

Marije, het is mischien ook leuk om te weten dat die temperaturen altijd in de schaduw worden gemeten .

• thera

ha die wilma…..nou weet ik precies wat ik vrijdagavond in mijn koffertje kan pakken…thankx…thera

• Pieter

> Eind deze week gaan we een week naar Kreta. Ik las dat de

> weervoorspellingen matig zijn voor aankomende week. Hoe is

> het weer nu op Kreta? > Groetjes, Syl

Wellicht ken je 'm al, maar ik klik wel eens op deze site:

http://www.weeronline.nl/Griekenland/Heraklion.htm

Pieter

• Anouska

Ik ben net wakker maar zie dat het hier in Rethymno heeft geregend. Gister was het bewolkt, niet de hele dag overigens. Lekker regentje is trouwens goed voor de olijven….en waarschijnlijk wordt het vanmiddag wel weer zonnig..

• Marije

Dank voor alle reacties! Wij gaan al voor de 5e keer naar Agia Marina bij Chania (nogal druk en toeristisch, maar stiekem wel heel erg gezellig en een handige uitvalsbasis), dus wij zijn al bekend met wat de streek ons te bieden heeft ;-). Wij gaan dan ook vooral om lekker te onthaasten, onze ‘vrienden’ op te zoeken en een beetje proberen op te gaan in het Griekse leven voor zover dat in een weekje kan. Chania gaan we zeker weer bezoeken, waarschijnlijk wel meer dan 1 keer ;-). Foto's zullen waarschijnlijk niet heel spannend zijn, maar ik zal zeker even laten weten hoe het was!

Groet,

Marije

P.S. Ik wist niet dat de temp werd gemeten in de schaduw, dat verklaart een heleboel!!