Zelfportret

• Pieter

Vanuit ons vakantiehuis in Vamos hadden we een prachtig uitzicht op de besneeuwde bergen. Deze foto is genomen vanaf het balkon, 's ochtends om zeven uur, het begin van een prachtige dag. De nog laaghangende zon geeft de omgeving een enigszins surrealistische kleur en vormt prachtige schaduwen, zoals van de wat jolige fotograaf.

http://www.pbase.com/image/96690438/original

Pieter

• Harry

We hebben op Pb al fraaie opnames uit Chania-stad mogen zien.

Nu vanuit de hoofdplaats van de Apokoronas…….

Ben je ook nog verder The wonderful west ! in geweest en wil je ons dan die foto's ook tonen ??

Vamos: ben je toevallig bij Leonidas geweest ???

• Pieter

Harry schreef:

> Ben je ook nog verder The wonderful west ! in geweest en wil

> je ons dan die foto's ook tonen ??

> Vamos: ben je toevallig bij Leonidas geweest ???

Niet bij Leonidas …..

Ik ben her en der in West en Midden Kreta geweest. Vele foto's geschoten. Over mijn landschap opnamen ben ik niet echt tevreden. Het weer was nogal heiig en dat heeft de kwaliteit nogal beinvloed. Niettemin, er zitten nog wel wat aardige plaatjes in het bestand. Moet even de tijd hebben om e.e.a. uit te zoeken. Hhet lijkt me overigens niet de bedoeling dat ik dit prikbord overspoel met foto's, toch?

Pieter

• Andre

Ik zou zeggen “vervuil” jij dit prikbord maar lekker vol met die fotootjes van je tsssssssss ;-)

Ik vind ze erg mooi dus plaatsen maar!!!!!

Gr Andre

• Harry

Wat heet vervuilen……………

Te veel van hetzelfde is nooit goed, maar zoals ik al schreef: denk aan de toeristische informatie !!!

Er zijn veel “first-time-visitors” en die kunnen alsdan hun voordeel doen met : A. de foto's en B. de extra info.

Doseren: soms ook in de vragende vorm, zoals je al deed.

Bijv. Vamos, hoofdplaats van de Apokoronas.

Wel een aparte plaats, met die sterk hellende weg door het centrum

Even verderop ligt Gavalohori: twee interessante objecten: een museum en het winkeltje van “agrotourism”

Bijna nergens in de reisboeken te vinden, maar toch een bezoek waard.

Je opmerking over de landschappen doet me sterk denken aan Wolfgang: zie West-Kreta.

Een begenadigd fotograaf, die dit soort weersverschijnselen ook perfect ziet !!!

Hij “vlucht” dan in de bloemen, met succes !!!

Ergo: doseer, overspoel niet, maar laat de Pb-bezoeker/ster wel genieten van je fraaie platen !!!

• kees b

Zit ons / mijn nou niet lekker te maken met al die foto's want moet nog een maandje wachten maar ga wel naar het zuiden toe.

Het is hier dan ook wel 20 grd plus maar wel vochtiger.

Grtz kees

• Pieter

Harry schreef:

> Nu vanuit de hoofdplaats van de Apokoronas…….

> Vamos: ben je toevallig bij Leonidas geweest ???

Vamos is een verdraaid aardig plaatsje. Helaas vooral bezocht voor het doen van boodschappen… Ik heb er nauwelijks foto's genomen. Raar eigenlijk, dat je minder oog hebt voor de dingen dicht bij huis…

Maar goed, ik vond deze nog, van hetzelfde balcon als de eerste foto.

Van het achterland van deze streek, dat wil zeggen richting de kust was ik niet echt kapot. Natuurlijk, leuke dorpjes, zoals je zoveel hebt op Kreta, doch de kuststreek wordt nogal verpest door overvloedige nieuwbouw, niet zozeer voor de lokale bevolking, maar voor hen die een tweede (vakantie)huis zoeken. Soms nog wel aardig ingebed in het landschap, maar heel vaak ook fantasieloos en plompverloren neergekwakt. Zij maken toeristische kustplaatsjes in mijn beleving nog troostelozer dan de indruk die zij in het voor- en naseizoen toch al wekken. Eh….je begrijpt dat ik het niet zo op heb met stranden en de aaneenschakeling van restaurants, het gebrek aan stilte….. Ik ga nu eenmaal liever het binnenland in.

http://www.pbase.com/image/96694400/original

• mysteriousgirl

pieter

Ik zit gewoon te genieten van de prachtige foto"s,vol bewondering,ik vind ze echt,TOP.GA ZO DOOR…………………………………………………….

Ik vind dit echt een aanwinst voor het pb,voor de echte kretagangers,maar ook voor de mensen die hier voor het eerst op dit pb belanden.