Mantinades

• GvE

''Met woorden alleen kan een Kretenzer zich niet uiten,

Mantinades laten hem lachen en huilen, tranen met tuiten''

ik weet dat ze er al eeuwen zijn: de Kretenzer Mantinades…

emotie's verwoorden over Kreta,liefde,vrienschap, verlangen,verdriet,woede,wraak,nostalgie….enz.

Er worden zelfs Mantinada wedstrijden georganiseerd.

Wie van jullie kent korte Mantinades en wil ze aan deze draad toevoegen?

Graag in het Nederlands.

B.V.D.

Gerry

• Anouska

mantinades!!!! gaat het dan echt niet ophouden hier die onzin?bah

• Helga

Wat bedoel nou……………………………? Leg uit:-)

• GvE

…………..Ach Beste Helga…. ik zie deze reactie als een ‘'moderne mantinada’'

over wraak…..? de naweeën? of laatste stuiptrekking gepost vanaf een boulevard op Kreta….

Met vriendelijke groet,

Gerry

• Helga

Oh ja Gerry …. tuurlijk………..ik was er even met mijn gedachten niet bij, was in de tuin nieuwe plantjes aan het “poten” in een bloedhete zon :o

Heb je niet nog een lekker fotootje?

Over 4 weken mag ik weer dus……….. doen he?

Groet Helga

• Wil

Er zijn er hier die bijna letterlijk Google artikelen citeren om maar iets te kunnen plaatsen. Zo krijg ik ook wel een prikbord vol.

• Helga

Wat maakt dat nou uit Wil? Er zijn er zat die uit ervaring verhalen vertellen, foto's plaatsen en tips geven.

Ik ben niet zo'n ster in het vinden op internet…………….

Niet zeuren dus en ga genieten van het mooie weer;-) (en misschien toch stiekum ook van de prachtige foto's genieten die geregeld hier geplaatst worden.

Groet Helga

Bij de weg Wil: helemaal off topic maar uuuh……….ik ben de onderste balk op mijn monitor kwijt, heb dus geen Startknop en kan de pc straks niet uit doen. Weet jij iets?

• GvE

Dan zal ik jou reacties van het afgelopen half jaar in de zoekfuncie opgezocht (als jij het goed vindt)maar niet citeren…….negen van de tien keer kom je met een negatief kommentaar….om over je woordkeuze maar te zwijgen…..nou,nou…..daar worden we wijzer van.

Wat is er mis mee om informatie van Google te halen waar mijn interesse naar uitgaat en het een en ander in mijn vraag te verweven….

Als jij het dan allemaal zo goed weet….Meester Wil:D en Mijnheer Google niet nodig hebt…….laat maar horen dan….en plaats een Mantinada….dat was per slot van rekening mijn vraag!!

Gerry

• Wilma

Ik sluit mij volledig bin Helga en GvE aan :WIL !

Jij geeft alleen maar commentaar zoals

: het is maar een enkeling die eraltijd direct bij is om over zoiets te zeuren.

OF :Gelukkig is Kreta een groot eiland want als al die zeurende negatieve galbakken die hier de stemming bepalen op een klein eiland bij elkaar kwamen kon je er het beste de stop uittrekken (dat zij jouw woorden!!!!)

En verder heb je TOTAAL geen positive inbreng!!!!!!

Je zit mensen af te kafferen dat ze: ,,zeuren,, EN onderwijl zit je ZELF behoorlijk te zeuren over van alles!! (mischien omdat je een slechte dag had??)

DUSSSSS je kijkt behoorlijk in een spiegel, (met je gezeur)!!!!!

Als jou een Topic niet aanstaat reageer je gewoon NIET!!

Dan wordt het mischien toch weer gezellig op dit prikbord!!

• Anouska

Wat lullig zeg, om ook uit Rethymno te prikken en dezelfde nicknaam aan te nemen.