Mooie dorpjes gezocht

• Carin

Wie weet er mooie dorpjes in het distrikt Heraklion?

Over drie weken gaan we weer naar Kreta… Heerlijk, heel veel zin in! Dit wordt de derde keer. De eerste keer een auto gehuurd… vorig jaar de benenwagen genomen en dit jaar ws. weer een auto huren. We zijn o.a. in het bergdorpje Kritsi geweest en natuurlijk de wat grotere plaatsen (Agios Nikolaos en Rethymnon).

Heeft iemand een leuke tip om met de auto naar toe te gaan? We zitten in Koutouloufari.

Kreta is zo groot!!! ;-)

• Wilma

Koutouloufari is al een onwijs leuk mooi dorp ,dus daar bof je maar mooi mee dat je daar zit!!

• Harold

Kijk eens op www.tvcrete.com Carin, misschien vind je daar wat je zoekt.

• Mieke

Lasithi plateau, én, wat verder weg, het Ida-gebergte met een aantal authentieke dorpen.

• Carin

Bedankt voor de reacties!

Op de site die jij noemt Harold staan idd een paar mooie authentieke dorpjes genoemd… zal het straks nog even verder bekijken.

• berry

ik kan je het dorpje drosia aanbevelen als je van lekker eten houd. het dorpje ligt aan de oude weg van heraklion naar rethymno ongeveer 23 km van heraklion. dit dorpje moet je dan bezoeken op zondag ongeveer tussen 1 en 2: in dit dorpje zijn 7 tavernas met speenvarken {goeroeni} lam {arni} kökoretsi aan het spit {souvla}. in het mioidden van het dorp is een hele grote plataan van 600 jaar oud. ik ga altoijd vanuit heraklion gezien de achterste links bij yannis en eleni en hun zooon michali en schoondocjter rula. doe ze de groeten van mij {o berry uit rethymnon} en je hebt een middag om nooit te vergeten. in het dorpje komen voornamelijk grieken eten. veel plezier

• bas

leuke tip, berry, maar kun je ook antwoord geven waarom je specifiek op zondag tussen 1 en 2 uur er moet zijn.

• Berry

Als je later komt dan 2 uur zijn bijna alle tafels bezet (door grieken).

• Carin

Dank je voor de tip Berry!