Nellie schreef:
> Harry vraagt zich mischien ook af ,,Wat voor soort camera
> heb je? ,,
> Mooie foto's Pieter!
Haha, het gaat niet om de camera, maar om de man of vrouw achter het apparaat… ;-)
Niettemin, goede spullen helpen wel! Ik heb een Canon 400D, een relatief eenvoudige spiegelrelex. Belangrijk zijn goede lenzen. Mijn standaardlens is de Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, waarmee ik pakweg 85% van de foto's maak. Af en toe pak ik mijn Canon 70-200mm f/4 L IS USM en daarnaast heb ik nog een Canon 100mm f/2.8 macro lens. Overigens maak ik veelvuldig gebruik van een polarisatiefilter, vooral om de lucht wat dieper blauwe te kleuren.
Mijn foto's schiet ik standaard in RAW formaat. Dit betekent dat ik de boel moet nabewerken, zoals contrast toevoegen en ze op scherpte zien te krijgen. Ik wil mijn foto's niet al teveel manipuleren, maar bijvoorbeeld een storende kabel weg photoshoppen vind ik niet bezwaarlijk.
Overigens ben ik na mijn kerkjes bezig met Chania foto's. Kost om genoemde reden toch veel tijd. Ik zet de boel op een fotosite. Als die reeks klaar is zal ik een aantal opnamen op dit prikbord plaatsen.
Wanneer je erg nieuwsgierig bent mag je die site natuurlijk alvast bezoeken. Als je bij de foto's aanklikt op “full exif” kun je trouwens alle opnamegegevens zien.
Ik raad je aan om bij de foto's tevens op “original” te klikken, dan krijg je het grootste formaat te zien. Mocht jouw beeldscherm te klein zijn kun je terugschakelen naar “large”.
Pieter
http://www.pbase.com/piet01/crete