Soms is het beter te zwijgen...

  • kreta.pagina.nl

    … dan om een onzinnig grappig bedoelde opmerking te plaatsen of een duidelijk lullig bedoelde opmerking te plaatsen.

    Ik zie de laatste tijd diverse topics bewust of onbewust om zeep geholpen worden door leuk of minder leuk bedoelde opmerkingen.

    Sommige bezoekers lijken het leuk te vinden om op zo'n verwarrende manier te schrijven dat er zelfs helemaal geen touw aan vast te knopen is.

    Dergelijke postings doen afbreuk aan de kwaliteit van dit prikbord. Dat is ook duidelijk de mening van een aantal vaste bezoekers van dit prikbord die zich duidelijk storen aan dit soort postings. Dat laten ze mij zowel via e-mail als via diverse reacties op het prikbord weten (zie bijv. http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1493&i=44674&t=44664 en dan de tweede zin).

    Het is niet de bedoeling om dit prikbord kapot te modereren en daarom is er tot nu toe voor gekozen om vrijwel niet in te grijpen. Er zijn slechts enkele postings verwijderd die overduidelijk de regels overtraden (schelden) en een geopend topic waarin een bezoeker totaal irrelevant de film Fitna in verband bracht met een foto over Kreta.

    Via deze weg wil ik de bezoekers van dit prikbord oproepen om…

    … een beetje terughoudend te zijn met overbodige reacties.

    … gewoon niet te reageren als je een gestelde vraag stom vind

    … begrijpelijk Nederlands te schrijven als je dat kunt en niet net te doen of je een Griek bent die maar een paar woorden Nederlands schrijft

    … geen extra alterego's te gebruiken

    Ik geef mijn medemoderators opdracht om hier de komende tijd extra op te letten. Ik ben heel erg blij met de aanwezigheid van vaste gasten op dit prikbord, maar ook incidentele bezoekers moeten zich hier thuis kunnen voelen en normale reacties krijgen. Zo hoort het in ieder geval niet: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1493&i=44708&t=44703

    Met vriendelijke groet,

    Patrick van Zundert

    moderator van dit prikbord

  • Gradus

    Helemaal mee eens Patrick. Soms vraag ik me af of ik nou debiel ben of dat ik niet van deze wereld ben.

    Misschien is een lidmaatschap van deze pagine een idee om mensen serieus te houden. Je kunt ze altijd verwijderen dan als ze zich niet aan de regels houden. Jammer dat het msschien zo moet gaan maar dan blijft het misschien leuk en informatief.

  • Natassa

    Ik had de pagina al uit de favorieten gegooid en dat is voor mij al heel wat!

    Sorry, ook de zogenaamde “Wijzeren” onder de prikkers hielden de zooi in stand door voortdurend commentaar te leveren maar goed, dit is nu voorbij dan????? Scheer iedereen over dezelfde kam en laat dat dan ook merken.

  • connie

    Prima, want ik ergerde me groen en geel de laatste tijd. de lust verging me om nog hier iets neer te zetten. nu hopen dat iedereen zich er aan houdt.

  • erik

    Je hebt gelijk, maar ik vrees dat het bij de tijdsgeest hoort en een roep in de woestijn is. Lees maar eens wat willekeurige reacties op de artikelen van telegraaf.nl of geenstijl.nl . Op de man, negatief, agressief van toon, slecht Nederlands etc..

  • hendp

    Goeie aktie Patrick. Het plezier om dit prikbord te bezoeken werd minder en minder door de soms negatieve reactie van een aantal bezoekers. Je hebt het correct verwoord Patrick. Ik hoop dat degene die het betreffen dit ter harte nemen zodat een ieder voortaan weer met plezier hier berichten plaatst en leest.

    groetjes

    hendp