tuinieren op Kreta

  • Carin

    Wie weet een goed boek over tuinieren in Mediterane gebied? Bij voorkeur in het Nederlands, Engels of Duits, mijn Grieks is nog niet zo ver dat ik zomaar een boek in het Grieks kan lezen.

    Ik probeer al zoveel mogelijk te weten te komen van de Kretenzers. Zo moet je bijv. twee avocadobomen planten om vruchten te krijgen. Of een vijgenboom heeft zulke sterke wortels, dat je hem niet te dicht bij een zwembad moet zetten. Maar er is natuurlijk nog veel meer dat belangrijk is om te weten als je op Kreta aan 't tuinieren slaat. Dus wie heeft een titel, liefst met ISBNnummer ?

    Alvast bedankt!

  • GvE

    Hallo Carin,

    Van 3 tot en met 5 juni vindt het Mediterraan weekend plaats in kwekerij Bastin in het Limburgse Aalbeek.

    Je kan ook naar hun website gaan www.bastin.nl

    Was daar al verschillende malen en raak er werkelijk niet uitgekeken….en de heerlijkste bloemengeuren dringen je neus binnen……

    Specifiek een boek over tuinieren op Kreta ben ik nog niet tegengekomen…

    Maar wel boeken over mediteraan tuinieren in het algemeen.

    Google met een paar woordjes…..en je kan blijven lezen…

    Tuinkriebels en groene vingers…..dan kan je op Kreta uit de voeten….

    Succes.

    Er is ook een boek uitgegeven 2008

    Puur Mediterraan Tuinieren

    auteur :Roger Bastin

    pag.144

    uitvoering:paperback

    ISBN:9021584611

    Moni Agia Triada op het schiereiland Akrotiri…..daar hebben ze ook groene vingers

  • Wil

    Op die site kun je ook een boek “ mediteraan tuinieren ” bestellen.

  • Tom

    Beste Carin,

    op het britsincrete forum is er een speciale forum voor tuinieren.

  • Carin

    Dank je wel, wat leuk! Ik heb het boek al besteld.

  • Carin

    Tom, dank je wel voor je reactie. Ik kende die site niet maar er staan een heleboel leuke onderwerpen op. Alleen het hoofdstuk over tuinieren heb ik nog niet gevonden. Waar moet ik precies naar zoeken, of kijk ik gewoon niet goed?

    Carin

  • Tom

    http://www.britsincrete.co.uk/cgi-bin/bicforum/YaBB.pl?board=FloraandFauna

    als dat niet lukt onderste helft van de hoofdpagina hoofdstuk:

    Gardening in Crete and Local Flora and Fauna

    veel plezier

  • GvE

    Hallo Carin,

    Heb ook gekeken…..en idd een goede tip van Tom.

    Ik doe het zo: google met: britsincrete

    ga verder en kies aan linkerzijde The Forum

    scroll even tot Crete Environment

    en kies gardening in Crete and Local Flora and Fauna.

    Mijn Engels is niet je van het ;-) daarom kies ik op google de vertaal versie.

    ga naar Het Forum

    scroll even naar Kreta Milieu

    Tuinieren in Kreta en Lokale Flora en Fauna

    Succes,

    Gerry

  • Carin

    Gerry en Tom, het is gelukt! Heel erg bedankt, hier kan ik iets mee. In het najaar zal ik jullie vertellen hoe de oogst was. Tot nu toe ben ik heel trots geweest op een enorme berg vijgen, waarvan ik compote heb gemaakt en het hele dorp mee heb voorzien. (We wonen wel in een klein dorp…) Misschien dat er dit jaar wat meer variatie komt.