Paspoort verlengen

  • Anouska

    Hallo,

    Begin December moet mijn Nederlandse paspoort worden verlengd op Kreta. Weet iemand misschien hoe lang van te voren ik daar mee moet beginnen en wat er allemaal voor nodig is? Moet je er ook zelf naar toe of kan het gewoon per post/koerier?

    Alvast bedankt!

  • Ella

    Hoi Anouska

    Je moet met je “oude” paspoort naar het Nederlands Consulaat in Heraklion.

    Adres is:

    Monis Agarathou 22

    Platia Ag. Dimitriou

    71202 Heraklion

    2810 343299/343389

    Aldaar vul je een aanvraagformulier in.

    Speciale pasfotos kun je laten maken bij photoshop Ioakeimidis

    D Dikaosynis 31, tel 2810 346443/344300

    Houd er rekening mee dat je de pasfotos niet altijd gelijk mee kunt nemen, dus als je ver weg woont moet je de dag erop weer terug naar Heraklion.

    Maar je kunt ook vriendelijk vragen of ze de foto's af willen geven bij het Ned. consulaat!!

    Dat doen ze, geen probleem.

    Je oude paspoort, foto's en ingevulde en getekende formulier word opgestuurd naar Athene en na ongeveer 10 werkdagen kun je je nieuwe paspoort halen.

    Succes!

    Ella

  • Max

    Nog even ter aanvulling op Ella; Je vindt dit adres als je de 25ste aug inloopt (va de haven) en bij de Starbucks ga je rechts en gelijk weer rechts. Daar vindt je de nederlandse ambassade (de naam mag het niet hebben) in een reisbureautje. Ik heb het ongeveer 2 maanden geleden laten doen en toen zat er een oud mannetje die de boel regelde. Idd formulier invullen en gelijk betalen (ik dacht ongeveer 65,- te hebben betaald) en dan je foto's maken. Vergeet niet erbij te zeggen dat het om foto's voor je paspoort gaat ! Net als Ella al zegt sturen ze je foto's probleemloos naar de “Ambassade” toe en na ongeveer een week werd ik gebeld dat het paspoort klaar lag. Probleemloos !

    Succes!

    Max

  • Berry

    Vul de formulieren GOED in. Ik heb een sexchange gehad van Male naar Female (op het paspoort dan). Is allemaal goedgekomen. Paspoort wordt per koerier naar je huis gebracht, die je wel moet betalen.

  • paulina

    Het nieuwe adres van het Nederlandse consulaat is:

    Anek

    Dimokratias 11

    Heraklion

    2810-241700

  • Anouska

    Bedankt voor alle duidelijke antwoorden.

    In het geval ik m'n zoontje van bijna 1 in m'n paspoort bij wil laten schrijven, wat moet er dan nog extra worden gedaan? Uittreksel van de geboorteakte neem ik aan, foto's misschien ook weer? Kunnen die foto's niet bij iemand anders worden gedaan, beetje raar dat dat alleen in Heraklion kan? Is het ook zo dat de handtekening van mn echtgenoot nodig is ivm het kind?

  • Ella

    Anouska, pasfoto's kun je overal laten maken, maar voor de nieuwe paspoorten zijn er speciale eisen gesteld. Deze aparatuur heeft niet elke fotoshop.

    Voor het bijschrijven van je kind moet je echtgenoot tekenen.

    Succes, Ella

  • paulina

    Je kan je pasfoto's in principe overal laten maken. Maar alle landen stellen verschillende eisen aan de pasfoto's en de kans is groot als ze niet helemaal aan de eisen voldoen, dat ze afgekeurd worden.

    Deze winkel in Heraklion is op de hoogte van de precieze eisen van de verschillende landen en daardoor zijn deze foto's bijna altijd goed!!

    Je hoeft ze alleen maar te laten maken en te betalen en daarna zorgt deze zaak ervoor dat ze bij het consulaat terechtkomen.