Emigreren

  • lia

    Langs deze weg zou ik graag wat meer teweten willen komen omtrent emigreren naar Griekenland , wij hebben wel al ‘t boekje “emigreren naar Griekenland” waar wel bruikbare info in staat , maar toch zijn er altijd wel dingen die er niet in staan , zoals : kan men in griekenland met wat eigen geld zoals hier in NL ’n hypotheek krijgen om ‘n huis te kopen ( natuurlijk mits men vast werk heeft ) . Graag zouden we reacties krijgen van mensen die ook van plan zijn om te emigreren of al geemigreerd zijn zodat wij weer verder kunnen met onze plannen , hebben op internet ook al ’t een en ander gevonden maar toch… , reacties zijn altijd welkom Bvd Lia

  • paulina

    Ik kan je maar 1 advies geven, luister naar niemand (niet met negatieve en niet met positieve verhalen), maar maak je eigen plan.

    Kijk waar je zou gaan willen wonen en ga dan konkreet kijken of je daar werk kunt vinden, een huis kopen etc.

    Het allerbelangrijkste is een goede voorbereiding (waarvan het leren van de taal zeker een onderdeel is)!!

  • Arion

    Ik ben het Helemaal met Paulina eens Trek je eigen plan en luister dus niet naar mij ,maar bedenk wel dat het overleven op KPHTH niet makkelijk is het is zeker GEEN Nederland

  • Dik

    Hallo Lia

    zoals Paulina schreef, luister naar niemand, nou wij zijn 3 jaar geleden geemigreerd, ik kan je dit advies geven, kom hier eerst eens 1 jaar in een huurhuis

    wonen en ga naar de griekse les, trek dan je plan, als je helemaal afhan'kelijk

    moet zijn van een griekse werkgever, reken dan maar dat je geen één maar

    meerdere stapjes terug moet doen, zoals Arion schreef het is géén Nederland.

    Sterkte Dik

  • lizzaki

    Gelukkig is het geen Nederland want daar baal ik momenteel van met Rita en Wilders.

  • Alex

    Inkomen is belangrijk. Het leven is al met al vrijwel net zo duur als in NL. Stel je daar maar op in. Ben je financieel min of meer onafhankelijk of moet je de hort op om werk te zoeken? Dat laatste is niet altijd gemakkelijk. De lonen zijn laag, lange werkdagen, seizoenswerk en de arbeidsomstandigheden zijn i.v.t. NL belabberd.

    Grieks spreken is natuurlijk ook belangrijk.

  • Denim

    ik ook

  • Alex

    Pfff, Grieken zijn veel meer xenofoob dan Nederlanders. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld aan NL nemen.

  • Denim

    Hoi,AMAN met deze negatiefe reakties,better naar Turkije gaan,daar is ook mooi,was ik ook vorige week bij Bodrum,

    gastvrije mensen,en veel gratis thee gedronken,groetjes Denim

  • Tom

    toch een antwoord op een specifieke vraag.

    Je kan goed een hypotheek krijgen in Griekenland,

    Je moet wel, net zo als elders, of voldoende geld of een inkomen kunnen bewijzen.