weer in september

  • nancy

    Hallo,

    Kunnen jullie mij zeggen hoe het weer is half september in Kreta? Zouden willen vertrekken tussen 15 en 20 september? Zijn er dan nog voldoende restaurantjes, supermarkten enz. open? Bedankt,

  • Lieke

    Hoi Nancy,

    Wij gaan altijd in september. Het weer is dan nog prima. Het kan zelfs nog gewwon bloedheet zijn. Een hele kleine kans op een buitje regen. Eind september gaat het 's avonds wel iets meer afkoelen.

    Het seizoen duurt op Kreta zo ongeveer tot half oktober, dus alles is nog gewoon open. Waar gaan jullie heen. In het oosten en zuiden is het namelijk meestal iets warmer.

    Kalo taxidi kai kali diamoni Groetjes Lieke

  • GvE

    Hallo Nancy,

    Het klimaat op Kreta biedt het traditionele mediterane beeld: zonnig en warm weer tussen half april en half october.

    Het einde van de lente en de herfst zijn de beste perioden voor een bezoek.

    Wij hebben vorig jaar onze vakantie doorgebracht in The Wonderful West in de laatste twee weken van september, het weer was toen van een aangename warmte van rond de 28/30 graden met enkele dagen op rij dat er een behoorlijke wind stond, bewolking en wat regen.

    De avonden waren zacht.

    Het zeewater lekker van temperatuur om te zwemmen.

    In de prefectuur Chania was alles nog open aan restaurantjes,winkeltjes,supermarten, strandtenten enz. van Chania stad tot in de kleinste dorpen of gehuchten…….ook waar je geen toerist meer tegen kwam.

    Er gaan natuurlijk als het seizoen voorbij is op Kreta veel zaken hun deuren sluiten die het van het toerisme moeten hebben……maar de Kretenzer moet ook naar de supermarkt voor boodschappen en gaat graag en vaak uit eten in de plaatselijke taverna…..en daar kan je als toerist ook terecht….en kan je tevens genieten van traditionele gerechten van de streek en kom je ook sneller in contact met de locals……

    Fijne vakantie!!

    Gerry

  • nancy

    hallo,

    weet eigenlijk nog niet waar ik naartoe zou willen, ben nog volop aan het uitzoeken. Ben trouwens nog nooit op Kreta geweest (geen enkel Grieks eiland eigenlijk, foei :-)) Wat denken jullie van Panormo (heb daar een hotel gevonden) weet trouwens niet welke kant van het eiland dit ligt. Of indien jullie mij iets kunnen aanraden is dat ook OK!

    Alvast bedankt,

    >

  • Lieke

    Hoi Nancy,

    Zoals Gerry al zei, het westen van kreta is mooi. Wij zijn de eerste keer naar Agios Nicolaos geweest in het oosten, dat was al mooi. Twee jaar later voor het eerst naar het westen. Daarna was er geen weg meer terug en zijn we Kretagek geworden. Ben zelfs Grieks gaan leren. ik zou zeggen pak de kaart van Kreta erbij, zoek een leuke plaats en kijk op zoover vakantiebeoordelingen naar de hotel en appartement beoordelingen. De een wil appartement, de ander weer all in, dus dat is moeilijk adviseren.

    Als je nog vragen hebt, spui ze op dit forum en er zal altijd iemand antwoord geven.

    Succes en veel plezier met zoeken

    Lieke

  • lizzaki

    Panormo vind ik op zich een vrij saai dorpje en zeker in september. Er zijn maar een paar taverna's en niet veel te beleven. Heel weinig winkeltjes.

    Het strandje bij de haven is ook niet erg schoon en het grotere strand hoort bij een hotel. Het is wel schilderachtig. Voor de eerste keer naar Kreta vind ik een aanrader: Rethymnon of Chania, daar is van alles te beleven en je kunt van daaruit mooie tochtjes maken.Ik was vorig jaar 19 okt. nog in Rethymnon en het was heerlijk warm.