Kreta op eigen gelegenheid (overnachtingen, dorpjes)

  • Heleen

    Vandaag precies over 15 weken gaan we voor 4 weken naar Kreta. De eerste twee weken hebben we een appartement geboekt. De tweede twee weken huren we, samen met vrienden, alleen een auto en gaan we zelf ontdekken waar we eventueel kunnen overnachten. Op deze manier hopen we veel van het eiland te zien en ook de plaatselijke bevolking beter te leren kennen. Met name willen we naar delen van Kreta waar het niet toeristisch is. We komen al een aantal jaren naar Kreta maar dan de noordkant (Chania, Rhetimond, Piskopiano) Graag zou ik willen horen: zijn er mensen die in het hoogseizoen ook wel eens op de bonnefooi zijn gegaan? Hoe zijn de mogelijkheden voor overnachting. Zijn er nog tips naar plaatsjes die niet in de boeken staan? En misschien gewoon wat tips en ervaringen.

    Groetjes, Heleen

  • lizzaki

    In Georgioupoli (geweldig dorp) zijn de app. Alkion, het complex ligt ong. 2 km buiten het dorp richting Exopolis. We zijn daar 2 keer geweest en er is altijd plaats. Prachtige app. lieve mensen, zwembad en vorig jaar nog 40 euro p.n.

  • Xander

    Dat Alkion altijd plaats heeft is niet helemaal waar. In het hoogseizoen, en zeer zeker in de tijd dat de Grieken zelf vakantie hebben, zitten ze bomvol.

    Maar dan is er altijd nog de buurman 100 meter terug, to Profilio, en die hebben wel altijd plaats. Met hetzelfde adembenemende uitzicht als Alkion. De eigenaren (een familie) zijn heel erg vriendelijke mensen. Er zit een leuke taverna bij (die Alkion niet heeft).

    Exopoli is zelf niet toeristisch. Er is zelfs geen winkel. Wel taverna's (zoals in ieder Grieks dorpje). Het ligt op een berg boven Georgioupolis met een fantastisch uitzicht over het dal, de zee, en de Lefka Ori.

  • webmaster

    Een leuke tip !! Maak eens een wandeling over het eiland in West Kreta,onder begeleiding van een Nederlands sprekende gids.

    Meer informatie vind je op ReizenKreta.nl (wandelen kreta)

    http://www.reizenkreta.nl/wandelen-wandelvakantie-gids-op-kreta.html

    Hoop dat je wat hebt aan de tip,webmaster ReizenKreta.nl

  • ://people.zeelandnet.nl/cpmosa

    Het binnenland, weg van de noordkust SCHITTEREND in hoofdletters.

    zet http:// voor mijn naam in de eerste regel en ontmoet het Kreta met historische waarden.

  • Ton

    M'n vriendin en ik doen dit iedere keer als we op kreta zijn, het is voor ons veruit de allermooiste manier om op het eiland te zijn. Gewoon onze neus volgen, hier en daar een strandje zoeken, soms ‘het’ een keer niet kunnen vinden en vervolgens het gevoel hebben ineens op een nog onbekend paradijsje te stuiten.

    Tot nu toe hebben we nog nooit moeite gehad met het vinden van accomodatie. In het hoogseizoen kan er inderdaad wel eens iets vol zijn, maar als je even verder zoekt vind je altijd wel iets.

    De hele zuidkant van kreta is veel spannender dan de noordkant, tenzij je graag alleen gemak & strand wilt.

    Fijne reis

  • Arthur

    Overal vind je rooms to rent en het leuke is je kunt je eigen app uitzoeken en natuurlijk onderhandelen over de prijs, wij doen dit al jaren zo op Kreta. Een kleine tip als jij onderhandeld doe het met (Maria) en je vriendin met haar man.

  • Henk

    Hallo Heleen,

    Omdat je in het hoofdseizoen zit raad ik je toch aan even te kijken voor acomodaties in mooie niet door touristen overlopen dorpen bij www.sunbudget. net of www.lashiti-holidays.net of www.petrock-holidays.net.

    Succes.

  • Henk

    Hallo Heleen,

    Nog evn de juiste adressen www.sunbudget.net www.petrock-travel.nl en www.crete-holidays.net

    Greets,

    Henk

  • Xander

    Wanneer je lekker wilt rondrijden over Kreta zou ik inderdaad helemaal geen acco boeken.

    Met (heel) weinig moeite zul je overal kamers genoeg kunnen vinden. Misschien niet altijd in de allerdrukste oorden, maar verder echt overal.

    Zeker aan de zuidkust.

    Ik heb vorig jaar nog midden in het hoogseizoen een meerdaagse tocht langs de zuidkust gemaakt, en kamers vinden was geen enkel probleem.