hoe lang?

  • Samantha

    Hallo,

    Wij gaan eind september 8 dagen naar Kreta. Agios Nikolaos!

    Mijn vraag was of iemand weet hoe lang het ongeveer rijden is van het vliegveld ( Heraklion) naar Agios Nikolaos.

    We gaan naar Hotel Coral.. Heeft iemand hier goede ervaring mee? Of slechte? kan natuurlijk ook!

    Dit is voor ons de eerste keer. Dus ben benieuwd wat er allemaal te doen is enzo.

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Samantha

  • Mieke

    Ga je zelf rijden of ga je met de transferbus mee? De transferbus doet er namelijk al snel 2x zo lang over. De tijdsduur is afhankelijk van hoeveel mensen er eerder afgezet moeten worden.

    Het hotel ken ik niet. Agios Nikolaos is een leuke plaats, je gaat er vast een fantastische vakantie hebben! Tip: huur een auto voor een paar dagen en ga erop uit.

  • Berry

    40 a 45 minuten

  • Arthur

    Wij doen het in die tijd Berry de normale toerist ongeveer 1 uurtje, ik had je laatst iets gevraagd op het prikbord of wil je geen reactie geven.

  • Arthur

    En nu iets over Agios Nikolaos ook wel The Heartbeat of Crete genoemd. Hotel Coral ligt vlak bij het gezellige centrum, naast je hotel ligt een gezellige bar de naam is Toedeloedoki hij wordt al meer als 10 jaar gerund door 2 hollandse meiden Welmoed en Lucia. Om het hoekje bij het bruggetje tegenover het meertje zit Stathis Motor Holidays hier huur je een goede auto tegen een eerlijke prijs. Doe ze alle twee de groetjes van Pappous Heb je de auto kun je verschillende uitstapjes doen bijv. naar Kritsa kantwerk bekijken, het Lashitti plateau met de grot van Zeus en het homosapiens museum en de oudste plataan van Kreta zien. naar Ierapetra aan de zuidkant met in de midden het uitzicht naar de 2 kanten hier is Kreta 15 km breed in vogelvlucht. Aan de oostkant van Agios vind je prachtig witte stranden en baaien watertemp is dan nog 25 graden

    En als laatste een boottrip naar Spinalonga (kalidon) het melaatsen eiland mijn voorkeur gaat uit naar de Dimitri als gids die je op de boot en het eiland er alles over verteld, wil je dit niet rij naar Elounta of Plaka en laat je daar door een local met een kaiki overzetten en spreek een tijd af om je op te pikken.

    Wil je nog meer weten stuur even een mail ik heb nog 1001 tips maar dit is denk ik genoeg voor 8 dagen.

    kalo taxidi

    Arthur

  • Ria

    naar de bel in Dreros !!

  • Peter H.

    Dimitri is de leukste gids die ik ooit heb meegemaakt. Wat weet die man een verhalen te vertellen. De tocht zelf en het eilandje vond ik niet veel voorstellen, maar heb genoten van de verhalen van Dimitri. Hij is vroeger ook nog eens in een tv programma op Nederland geweest met zijn verhalen.

  • Sytze Vliegen

    Arthur,

    Wat bedoel je eigenlijk met de “normale” toerist als iemand “gewoon” vraagt hoe lang het rijden is naar Ag. Nicolaos? Wat ben jij dan voor een toerist?

    De alles beter weet toerist?

    De mag reclame maken toerist?

    De denk Kreta en haar bevolking te kennen toerist?

  • Arthur

    Niet dom lullen jong met de normale toerist bedoel ik iemand die het weg gedrag van de Griek niet kent en die niet gewend is om op Kreta te rijden en als Barry schrijft 40 min doet een toerist er 1 uur over of zie jij dat anders??

    Ik weet niet alles beter maar kan wel goede tips over Kreta geven.

    Ik maak reklame voor voor iedereen waarvan IK denk dat ze goed zijn of ze nu auto's of acco verhuren of waar een goede taverna is.

    Ik heb nog nooit beweerd dat ik de bevolking door en door ken maar dat is bij jou ook nog lang niet zo.

    Groetjes Arthur of Ate of Pappous

  • ://people.zeelandnet.nl/cpmosa

    Wij werden met een taxi gebracht. Geweldige ervaring. De chauffeur vertelde honderduit.

    zet http:// voor mijn naam in de eerste regel en …………………….