En nu iets over Agios Nikolaos ook wel The Heartbeat of Crete genoemd. Hotel Coral ligt vlak bij het gezellige centrum, naast je hotel ligt een gezellige bar de naam is Toedeloedoki hij wordt al meer als 10 jaar gerund door 2 hollandse meiden Welmoed en Lucia. Om het hoekje bij het bruggetje tegenover het meertje zit Stathis Motor Holidays hier huur je een goede auto tegen een eerlijke prijs. Doe ze alle twee de groetjes van Pappous Heb je de auto kun je verschillende uitstapjes doen bijv. naar Kritsa kantwerk bekijken, het Lashitti plateau met de grot van Zeus en het homosapiens museum en de oudste plataan van Kreta zien. naar Ierapetra aan de zuidkant met in de midden het uitzicht naar de 2 kanten hier is Kreta 15 km breed in vogelvlucht. Aan de oostkant van Agios vind je prachtig witte stranden en baaien watertemp is dan nog 25 graden
En als laatste een boottrip naar Spinalonga (kalidon) het melaatsen eiland mijn voorkeur gaat uit naar de Dimitri als gids die je op de boot en het eiland er alles over verteld, wil je dit niet rij naar Elounta of Plaka en laat je daar door een local met een kaiki overzetten en spreek een tijd af om je op te pikken.
Wil je nog meer weten stuur even een mail ik heb nog 1001 tips maar dit is denk ik genoeg voor 8 dagen.
kalo taxidi
Arthur