Hierbij een noodoproep voor alle dierenliefhebbers die binnenkort naar Kreta gaan (of die er wonen).
Vrienden van mij zijn vorige week naar Kreta geweest en hebben daar tijdens een wandeling een hondje gezien. Een uitgemergeld en verwaarloosd hondje, ongeveer 10 maanden oud. Het beestje zat aan een ketting, had alleen maar groen drinkwater, geen beschutting (het is daar 40 graden) en geen eten. Ook zat hij onder de teken. Om het hondje heen lagen de overblijfselen van dode honden. Dit verhaal heeft me zo geschokt dat ik nu nog maar één ding wil, dit hondje moet gered worden. Ik realiseer me dat er op Kreta zeer veel van dit soort hondjes zijn maar elk gered hondje is er één!
Nu heb ik na veel telefoontjes kunnen regelen dat dit hondje opgenomen mag worden in een asiel op Kreta maar het moet daar wel heen gebracht worden! Daar wordt het opgeknapt en kan daarna naar Nederland komen. Nu is mijn vraag dus: wie gaat er binnenkort naar Kreta en wil de moeite doen om dit hondje te bevrijden en naar het asiel te brengen in Elounda. Het hondje zit tussen Agia Fotia en Koutsouras aan de zuidkust van Kreta. Met de auto doe je er ongeveer een uur over om van het hondje naar het asiel te komen. Om het hondje te bereiken moet je de Vlinderkloof bewandelen (half uur). Verdere details komen uiteraard als iemand zich meldt.
Mijn telefoonnummer is 06 483 996 44.
Wie laat zijn hart spreken?
Vriendelijke groet,
Greta Snijder.