ostria beach

  • jan

    na 11 dagen lijkt er een oplossing voor de nederlanders die allemaal zijn overgeboekt naar arion palace.

    de gedupeerde krijgen een pendel bus naar ostria.

    ze mogen daar gebruik gaan maken van alle faciliteiten.

    na veel stress kan er nu eindelijk wel iets gedaan worden voor de gasten.

    helaas gaan de eerste al weer zondag a.s. naar huis.

    zij hebben eigelijk de kastanjes uit het vuur gehaald voor de rest die nog volgt.

    dit is voor degene die nog moeten gaan naar ostria,en ook worden omgezet naar arion palace.

    Dit topic is gesloten. U kunt reageren op: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1493&i=37958&t=37958

  • bettie

    Ook wij hadden geboekt voor Ostria Beach. Echter bij aankomst op het vliegveld werd ons verteld dat we naar Eri Palace moesten ivm overboeking. Eri palace ligt bij Chersonissos en wij wilden niet naar het noorden van Kreta maar naar het zuiden. We hadden 3 kwartier vol gehouden dat we naar Ostria beach wilden en in die tijd gingen ze bellen. Er werd zgn niet opgenomen bij Ostria beach. Ook belden ze zgn. andere hotels in de buurt maar nergens werd er opgenomen. Aangezien we een kind van 8 bij ons hadden die moest gaan slapen, zijn we na 3 kwartier toch maar in de bus gestapt. Bij Eri palace aangekomen bleek het een veredeld appartementen complex waar niets te doen was. 2 man personeel liep er rond! De volgende dag hebben we geeist dat we een ander hotel kregen dat vergelijkbaar was met Ostri beach. In Eri palace was totaal niets te doen. Geen animatie en lag 800 meter van het strand, en het was gewoon flut. Echter er was zgn niets meer vrij. We konden alleen nog naar Arion Palace. We werden met een taxi daar naar toe gebracht (kostte overigens 220 euro dat wel vergoed werd). Er zou daar animatie zijn en strand, maar dit was weer niet waar. Er was weer geen animatie en het hotel ligt ver van het strand. Het strand is overigens ook niets. Hotel Arion Palace is zgn een vier sterren hotel, maar dit klopt totaal niet. Het is een hotel dat normaal leeg staat in de zomer en is totaal niet op zoveel (gestrande en weggemoffelde) toeristen berekend. Luisterend naar alle verhalen is volgens ons het volgende aan de hand: Ostria beach stond verkeerd geprijsd in de gids. Om nu onder de boekingen uit te komen word er door Neckermann verteld dat het contract met Neckermann door het hotel verbroken is. Waarschijnlijk denkt Neckermann dan sterk te staan. Zal wel door een of andere jurist ingefluisterd te zijn. Alle mensen die geboekt hebben worden in mindere hotels weg gestopt om vervolgens de kamers opnieuw aan andere te verkopen. Prijs is nu aangepast. Wordt vervolgd!!

  • marianthi

    Wat denk je Andre na al deze berichten? Dat het geen oplichters zijn bij Neckermann?

    Dat ze telkens opnieuw een paar dagen voor vertrek of elfs nog later de mensen laten weten dat ze niet naar hotel kunnen die geboekt en betaald is?

    Terwijl de info al veel langer bekend is en de mensen niet de kans krijgen om te annuleren en rustig een andere reisbestemming kunnen uitzoeken?

    En gewoon voor het blok gezet worden.

    Zeker zullen ze hebben laten uitzoeken of deze manier van omgaan met de reizigers juridisch aanvechtbaar is.

    En dat zal wel niet. Omdat mensen vaak de kans hebben om te annuleren.

    Op papier dan. Praktisch gezien is dat dus geen doen . Dat snapt iedereen.

    Toch een geweldig verhaal voor de publiciteit en consumentenbonden.

    Gedane zaken nemen geen keer.

    Maar je weet dan als consument tenminste wel dat je dus niet bij Neckermann reizen moet zijn want dat de kans er is dat je bewust opgelicht wordt.

    Want naar mijn mening is deze gang van zaken oplichterij. Mensen bewust informatie achterhouden. Weten dat er deze week en volgende week mensen denken naar Ostria Beach te gaan , terwijl wij nu al weten(zij nog niet) dat ze daar nooit hun naar toe zullen gaan.

    Denk je eens in , de prikbordgangers hier weten al dat mensen die eerder geboekt hebben voor Ostria Beach en nog moeten gaan , daar niet zullen komen.

    De reizigers die dit prikbord niet kennen krijgen allemaal op het laatste moment nog te horen dat er ‘'iets tussen is gekomen’'

    Is dat geen oplichterij Andre? Het is niet 1 persoon overkomen maar velen meer zoals je kunt lezen.

  • Wilma

    Gelezen op de Radarsite, en jaaaa hoor , Neckerman zit er ook bij.

    Consumentenbond publiceert namen foute reisaanbieders 22-05-2007

    Reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen hebben de Code Reisaanbiedingen ongeveer honderd keer overtreden sinds die op 1 april van kracht werd. Dat meldde de Consumentenbond dinsdag. De bond gaat de namen van de betreffende bedrijven publiceren op de eigen

    website.

    De code schrijft voor dat reisorganisaties geen reclame mogen maken met uitgeklede prijzen, zonder belastingen of toeslagen. Ook hebben ze

    afgesproken dat ze niet stunten met ‘goedkope’ aanbiedingen die in werkelijkheid niet te boeken zijn of met andere lokkertjes.

    Volgens een woordvoerster van de Consumentenbond heeft een reeks

    bedrijven zich schuldig gemaakt aan schendingen van de code. Het gaat dan onder meer om Ryanair, Vakantiediscounter, Arke, Kras, Neckerman, D-Reizen en Transavia. ,,We zetten alle namen de komende dagen op onze website, zodat consumenten weten bij welke bedrijven ze op hun qui-vive moeten zijn'', waarschuwt een woordvoerster van de consumentenbond.

    Meldpunt

    Eind maart opende deze organisatie een meldpunt waar consumenten hun klacht over reisondernemingen konden deponeren. Er kwamen 150 meldingen binnen en uiteindelijk bleek in een kleine honderd gevallen sprake te

    zijn van schendingen van de Code Reisaanbiedingen.

    De meeste klachten hebben betrekking op misleidende prijzen, waarbij toeslagen als luchthavenbelasting niet in de advertentie worden vermeld en pas in een later stadium van het boekings- of informatieproces zichtbaar zijn. Een op de vijf meldingen gaat over de beschikbaarheid

    van een bepaalde reisaanbieding. Aanbiedingen zijn dan niet meer, of niet meer voor de geadverteerde prijs beschikbaar. Verder werd er nog geklaagd over reisaanbiedingen met een prijs die alleen geldt als er voor drie personen wordt geboekt of een fly-drive reis waarbij de

    vlucht niet is inbegrepen.

    ,,Het valt ons een beetje tegen van de reisbranche dat de code nog zo vaak wordt overtreden'', aldus de zegsvrouw van de Consumentenbond.

    ,,Die code was niets nieuws, want er ging een jarenlang traject aan vooraf''. De bond gaat overtreders sommeren om meteen te stoppen met

    misleidende reisaanbiedingen. Daarnaast worden de Reclame Code Commissie en de Consumentenautoriteit op de hoogte gesteld van de overtredingen. Deze organisaties handhaven de code.

    De branchevereniging ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen) laat weten dat haar leden zich doorgaans goed aan de code houden. ,,Wij wijzen de leden op eventuele overtredingen en gaan er vanuit dat ze die dan aanpassen'', aldus een woordvoerster. Ze benadrukt dat rekening gehouden moet worden met een overgangsperiode. ,,Het zal mij niet verbazen als een groot aantal zaken waarover is geklaagd inmiddels is opgelost.''

    Bron Anp.nl

  • Wilma

    Mooi geschreven marianthi , het zal je inderdaad maar gebeuren.

  • rinus

    ook wij zijn vanaf week 26 bezig geweest met het zoeken naar andere oplossingen

    ik ben er per toeval achtergekomen dat ostria beach van de baan was en heb tot aan vandaag niets van neckermann zelf gehoord wat ik overigens al schandalig vind. wij hebben via het reisburo diverse malen contact met Neckermann laten opnemen om tot andere oplossingen te komen maar Neckermann weigert om de extra kosten op zich te nemen. Ook wanneer je zegt dat Arion Palace totaal geen vergelijkbaar alternatief is geven ze geen krimp.

    Het is aanvaarden met 10% tegemoetkoming of annulering zonder tegemoetkoming.we hebben besloten om toch maar zij het onder protest te gaan en zien wel hoe het daar komt.

    het lijkt mij om in deze met elkaar maar een blok te vormen en hier proberen wat aan te gaan doen ook al zal dit na de vakanties zijnjan schreef:

    >

    > na 11 dagen lijkt er een oplossing voor de nederlanders die

    > allemaal zijn overgeboekt naar arion palace.

    > de gedupeerde krijgen een pendel bus naar ostria.

    > ze mogen daar gebruik gaan maken van alle faciliteiten.

    > na veel stress kan er nu eindelijk wel iets gedaan worden

    > voor de gasten.

    > helaas gaan de eerste al weer zondag a.s. naar huis.

    > zij hebben eigelijk de kastanjes uit het vuur gehaald voor de

    > rest die nog volgt.

    >

    > dit is voor degene die nog moeten gaan naar ostria,en ook

    > worden omgezet naar arion palace.

  • Andre

    duh wilma waar dat over gaat is weer wat anders maar dat doen nog steeds bijna alle reisorganisaties de een wat erger dan de ander dus ga jij helemaal niet meer reizen?

  • Andre

    even goed mijn berichten lezen marianthi

    ik heb nooit gezegt dat neckermann goed zit en ja asl ik alles zo lees klopt er iets niet alleen is dat nog steeds het verhaal van een kant en heb ik nog steeds geen waterdicht verhaal langs zien komen van iemand die actie gaat ondernemen want alleen zo kan je zien of de mensen het bij het goede eind hebben. In nederland geld nog altijd dat je niet schuldig bent of men moet dat kunnen bewijzen. en nog een keer ik denk ook dat neckerman fout zit alleen bewijs het maar

    Groeten Andre

  • Carin

    Ik hoop voor jullie dat jullie inderdaad in Arion Palace komen. Dan mag je per busje van 11:00 to 17:00 naar Ostria Beach. Het leukste animatie programma ('s avonds) mis je dan, maar je hebt dan toch nog wat. Maar het zou me niet verbazen als alle toeristen over verschillende hotels verspreid worden. Wij waren oorspronkelijk ook naar Eri Palace aan de andere kant van Kreta (chersonissos) verplaatst. Voor ons geld: na jarenlang boeken bij Neckermann: NOOIT meer via Neckermann.

  • Wilma

    Jawel ;maar NIET met Neckerman!