Met zijn allen afspreken en naar de pers.
Dat werkt het beste. Zelfs al zou je enige schadevergoeding krijgen na lang wachten op respons , dat kan toch niks goedmaken.
Een vakantie is kostbaar.Niet alleen in geld. We koesteren onze vrije dagen.
Leven er het hele jaar naar toe , maken plannen , hebben voorpret,werken er hard voor.
En als je dan dat beeld voor ogen hebt van je hotel aan het strand , met goed animatieteam dan sta je toch wel te kijken als een paar dagen voor vertrek je wordt geconfronteerd met het feit dat je dus niet daar naar toe kan waar je voor betaald hebt.
Zeker als het wat Neckermann betreft geen overmacht maar pure oplichterij was.
Dat wat al lang bekend was de reizigers een paar dagen eerder door de strot duwen .
Reizigers die er helemaal klaar voor waren , koffer gepakt , nu nog wegwezen.
Dan nog te moeten kiezen tussen accepteren of thuisblijven is dan geen keuze meer.
Ze zullen het wel zo geregeld hebben dat alles voor hen waterdicht is.
Dat bij iemand de hostess de klacht niet wilde noteren omdat dat niet mocht van haar baas zegt genoeg.
Echter Nederlanders klagen wel maar zijn niet zo actief in het organiseren.
Namen en adressen noteren , vergadering nadien beleggen , nog mensen oproepen die eerder dit hebben meegemaakt en dan naar de pers , in de publiciteit.
Alleen zo veranderen de zaken bij die reisorganisaties.
En de rest van je tijd in Griekenland….ga de deur uit , lekker uit eten , autootje huren enz.
Want het zou zo jammer zijn als Kreta door deze ervaringen een nare smaak in de mond geeft.
Het is zo`n mooi eiland.