Taxi van Chania airport naar Gerani

• DELETION_USER

Wij gaan van de zomer met z'n vijven naar Gerani en landen op Chania airport; hoe kunnen we het beste van/naar vliegveld reizen?

• Taxi: iemand enig idee wat de prijzen van zo'n rit ongeveer zijn? Via de link op startpagina of site van vliegveld betalen we €150 enkele reis. Dit lijkt me toch sterk overdreven voor een ritje van 30-40 minuten:(

• is het ook goed te doen met de bus of is dit erg omslachtig/vaak overstappen?

• Transfer via Ryanair is €75 enkele reis.

Graag jullie tips!

Alvast bedankt en groetjes JB

• DELETION_USER

De taxi van CHQ airport naar Georgioupolis kost 58,en naar Rethymnon 85. Als ik mag schatten zou je op zo'n 70-75 euro moeten uitkomen.

Redelijk gelijk aan wat Ryaniar vraagt.

De taxi's op het vliegveld werken volgens vastgestelde tarieven, ze rekenen dus allemaal hetzelfde.

Met de bus kan zeker, maar is omslachtig. Je moet eerst van het vliegveld naar Chania busstation. Dan overstappen op de bus naar Rethymnon. Ter plaatse moet je dan weer lopen vanaf de bushalte.

Houdt er wel rekening mee dat er -voor zover ik weet- geen taxi's zijn waar je met 5 gasten met bagage + de chauffeur in kan. Meestal nemen ze maximaal 4 gasten mee, althans over zo'n afstand. Lokaal knijpen ze nog wel eens een oogje dicht.

Wanneer Ryanair jullie als groep van 5 personen voor 75 euro vervoert naar Gerani is de keuze simpel. Per normale taxi moet je er mogelijk 2 nemen, dus tegen de 150 euro!

Kalo taxidi

• DELETION_USER

Er is ook nog een Gerani bij Chania, net na het dorp Platanias. Aanzienlijk dichterbij dan het Gerani bij Rethymnon. Een taxi zal ongeveer 45-50 euro kosten schat ik. Ik denk dat pj het Gerani bij Chania bedoeld, want dat is inderdaad zo'n 30-40 minuten rijden via de rijksweg.

Een taxi mag overigens 4 personen vervoeren.

Bus vanaf Chania airport rijdt regelmatig naar het centrum van Chania, daarna is een overstap op de bus naar Gerani, er rijden in de zomer vrijwel elke 20 minuten bussen met als eindpunt Gerani. Kost natuurlijk wel meer tijd, maar is aanzienlijk goedkoper.

Een auto huren is ook altijd nog een optie ;-)

• DELETION_USER

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Wij bedoelen idd Gerani bij Chania; vervoer is inmiddels geregeld via accommodatie. Zij komen ons voor €45 met een mini-busje ophalen waar we met z'n 5en in passen. Normale taxi vraagt €75 enkele reis en omdat er maar max 4 personen in een taxi mogen, hebben we er 2 nodig :(

Vooralsnog geeft site van KTE en ook vliegveld aan dat er geen bussen rijden van vliegveld naar Chania zelf op het tijdstip dat wij aankomen (2 uur wachten op de volgende bus).