Huurauto 3 dagen Kreta ontdekken

  • Kees

    En heeft die kleine vissersboot ook een EOT vergunning op zak om excursies te doen?.

  • Arthur

    Dat heeft die en niet alleen dat, ook vaarbewijzen en patenten als je weet wat dat is.

  • Kees

    Je moest eens weten wat ik allemaal weet ook wat het allemaal kost om het te verkrijgen en hoeveel moeite het kost om het voor elkaar te krijgen.

    .

  • Arthur

    Dat kan Kitty is geen probleem.

  • Mick62

    Het klooster wat je bedoeld is het Arkadiklooster. Dit ligt mooi in de bergen en is een bezoek zeker waard. Vandaar uit rij je naar een leuk pitoresk pottenbakkersdorpje Margerites. Gewoon je auto in het centrum van het dorpje zetten en dan rondlopen. Eten bij een taverne daaris ook heerlijk en spotgoedkoop. Van hieruit ben in een half uur bij Meldonigrotten. Kortom gewoon de gidsen bekijken, in je auto stappen en lekker rondtouren en genieten. Wij zijn vandaag vanuit Rethymno naar Fragkokastelogereden. Daar op het strand gezeten en via de weg langs de Imbroskloof weer terug naar Rethymno gereden via allerlei binnenwegen met mooie uitzichten. Kortom er is zeer veel te zien en te beleven hier.

  • Kitty

    Op een dagje vanuit Koutouloufari is het dus prima te doen naar Rethymnon ( via hoofdweg ) en het Arkadiklooster te bezoeken ? En het pottenbakkersdorpje erbij ? Klinkt namelijk erg leuk !

  • Arthur

    Die tip van jou @Mick is wel leuk als je aan de westkant zit, als je eerst 3 uur moet rijden om iets te zien, dan nog wat rondrijd en ook nog eens terug moet naar het oosten zit je al gauw 8 uur in de auto en ben je helemaal gaar zeker op de wegen op Kreta.

    Mijn tip @Kitty, bekijk op je gemak eerst het midden en oosten en ga de volgende vakantie naar het mooie westen om vandaar van alles te bezoeken., gebruik de auto voor als je de bergen in gaat en de bus voor de meer bereikbare plaatsen, die zijn goedkoop en komen bijna overal.

  • Kitty

    Denk inderdaad dat dat misschien het beste is, het midden en oosten te bezoeken. Agios Nikolaos, Sissi en Elounda zijn bijvoorbeeld goed met de bus te bereiken maar welke plaatsen zou je aanraden die we met de auto moeten bezoeken ?Tips ;-)

  • Leo

    Kitty

    waar zit je koutouloufari? Breng er zo'n kleine 20 jaar vakantie's door.

    een leuke dag trip richting Agios halverwege kom je en mooi klooster tegen Selenari dan richting Eilounda leuk plaatsje richting Plaka

    goede visrestaurantjes en dan door de bergen richting Irapetra onder weg kafenio9ns genoeg prettige vakantie Leo

  • Sandra

    Hello Kitty;-)

    Drie maal naar Koutouloufari geweest: in '96 eerst met vakantie in juni en een maand later terug gegaan om er 5 maanden te werken bij Motor Time tegenover café Mythos. Twaalf jaar later terug voor weer twee weken vakantie (Koutouloufari niet te herkennen, helemaal volgebouwd!)

    Drie dagen een auto huren is te kort om het eiland te verkennen. Dat is mij nog steeds niet gelukt;-)

    Maar hier dan wat tips, al zijn ze wellicht al genoemd:

    Vanuit Elounda half uur met de boot naar Spinalonga, al dan niet met gids

    Eventueel vanuit appartement met bbq op de boot.

    Knossos met opgravingen 5 km ten zuiden van Heraklion, te combineren met de markt in Heraklion op zaterdagochtend.

    Lassithi plateau , 30 km van Chersonissos, mooie rit, prachtig plateau met windmolentjes en als je van wandelen houdt kun je de grot van Zeus bezoeken.

    Vai is ruim 2 uur rijden. Ik vond het er erg mooi, het rijden in Griekenland is helemaal mijn ding, maar zou er niet nog eens naar toe rijden.

    Milatosbeach nabij Sissi, aan de kust is het heerlijk rustig. Aan het eind van de straat die uitkomt op een straat langs het water zit links het restaurantje van Irini en man en dochter. Heerlijk authentiek en niet te duur eten pal aan het water, geniet van de rust.

    Een rit naar het zuiden is ook leuk met alle olijfbomen die je onderweg tegen komt.

    Als je verder weg gaat pak wat kleding en toiletspullen in en blijf ergens slapen, appartementen/kamers genoeg te huur, zeker in september. Vergeet niet dat je met heen en weer rijden ook meer brandstof kwijt bent een een paar tientjes voor een nachtje extra is dan niet zo veel. Vaak is het eten ook weer veel goedkoper in een rustig plaatsje en de ervaring op zich is natuurlijk heel erg leuk! Wie weet zit je zo bij de eigenaar aan tafel mee te eten!

    Naast auto rijden:

    Café Majestic in Chersonissos van Adonis en zijn vrouw Sabina, een vriendin van mij destijds. Te vinden op FB via Majestic Arabian Café Bar.

    Cuckoobar in Chersonissos, zo te zien op foto's erg veranderd sinds ik er een maandje werkte voordat ik via een paar weken op het vaste land weer naar Nederland vertrok.

    Rustigere strandjes ten westen van Chersonissos. Druk strand met muziek is Starbeach, oostkant.

    Vanaf daar richting Koutouloufari zit ergens een grote bakkerij met voorgesmeerde pistoletjes (als dat er nog is;-)

    Als je de drukte op wilt zoeken in Chersonissos is voor de terugweg een taxi aan te raden of het huren van een scooter, de weg naar Koutouloufari terug is zeer steil.

    Verder is het goed wandelen naar Piskopiano (zelfde hoogte) en eventueel naar Oud Chersonissos.

    De Samariakloof van 16 km is prachtig maar moet je goed ter been zijn. Vroeg opstaan om met een dagtocht mee te kunnen. De imbroskloof is 7 km en iets dichter bij.

    Vanuit Chersonissos kun je met een boot (dagtrip) naar het eilandje Dia.

    Lekker zwemmen, snorkelen en zonnen. Als het lukt regel dan een zeilboot!

    Wij zijn net terug van Corfu, een eiland dat in een aantal dagen wel goed te doen is. Daar gaan wij zeker ook naar terug. Maar in het komende voorjaar eerst weer naar Kreta, al gaat de reis dan waarschijnlijk naar de westkant. Rhodos is mooi. Kos vind ik minder. Zakynthos vind ik ook een leuk eiland, mocht je daar es naar toe gaan is Nefis travel aan te raden (van Jackie, een Nederlandse die daar al jaren woont).

    Over een paar weken gaan we een weekje kamperen in Italie om Venetië en Florence (2e keer) te bezoeken, Frankrijk, Spanje, Thailand, Bali, Dom.Republiek, Tsjechië en Kroatië bezocht, maar Griekenland blijft mijn favoriet!

    Schrijf je je ervaringen hier nog neer?

    Fijne vakantie!