low budget 2013

  • iendrachtOilsjt

    Hallo, ik ben op zoek om op een goedkope manier in mijn bestemming op Kreta te geraken voor de maand Mei of Juni 2013. De goedkope vlucht heb ik al gevonden : Brussel-Heraklion-Brussel voor 136 euro. Nu zoek ik onderkomen voor 1 persoon in de streek rond Pitsidia-Matala en dit voor 3 weken. Het probleem situeert zich : hoe kom ik op een goedkope manier van luchthaven Heraklion naar mijn bestemming ?, ik wil namelijk voor de periode van 3 weken geen auto huren, dat komt veel te duur uit. Ter plaatse verplaats ik mij wel per bus. Bedankt voor alle relevante reakties en tips.

  • chris

    Met de bus kom je overal. Kun je mooi uitzoeken op de site van Ktel. Wandelen gaat natuurlijk ook. Rugzakje en dan via een paar tussenstations (kamer) op je bestemming geraken.

  • iendrachtOilsjt

    Ja, zo heb ik het wel niet bedoeld hé, ik kom wel aan met een reiskoffer natuurlijk en zoek low budget onderkomen en transport naar studio of kamer .

  • Wilma

    De goedkoopste manier om naar je bestemming toe te komen is natuurlijk met de bus… of anders liften ;)

    http://bus-service-crete-ktel.com/timetabledet.php?line=14&lg=2

  • Arthur

    Kost geen drol naar Matala en je ziet nog eens wat, ok wel 2 uur zitten maar je hebt toch 3 weken vakantie.

  • iendrachtOilsjt

    hoe geraak ik van de luchthaven op de goede bus naar Matala? Volgens wat ik al gevonden heb op 't net moet ik eerst in Heraklion aan de busterminal geraken

  • Arthur

    Met de bus, die stopt aan de vliegveld kant, rechts achter de stalletjes van de touroperators is een klien poortje gemaakt, (Ik weet niet of hij naar de goede terminal rijd) of met een taxi.

  • Xander - Moderator

    De bus die naar het busstation rijdt gaat zo ongeveer iedere 10 minuten. Dat komt dus altijd goed. Als je door het poortje / hek heen bent linksaf, en dan de weg een kleine 100 meter volgen naar de bushaltes.

    Op het busstation overstappen op de bus naar Matala (url van de busmaatschappij KTEL met de tijden staat een paar berichten terug).

    Wanneer je 's avonds op Heraklion landt zal je mogelijk een probleem hebben, dan zal er geen bus meer naar Matala vertrekken. Dan ben je op een taxi aangewezen, of moet je een overnachting in Heraklion doen.

  • Wilma

    Voor richting Matala moet je in Heraklion station B nemen …HERAKLION (Iraklio) timetable - Bus Station B

    http://www.cretetravel.com/Bus_schedules/

    http://www.cretetravel.com/Features/1_day_in_Heraklion/Heraklion_map_part1.htm

  • Dik

    Wat je ook kan doen, eens kijken op deze site www.unionbuses.gr

    Deze verzorgen voor de touroperators de bustransfers, maar hebben ook eigen shuttels, kost nog minder dan de helft van een taxi, maar is een fraktie duurder dan de lokale bus.

    Onze engelse gasten doen het altijd naar Rethymon, dit jaar was het € 18,– p.p. voor een enkeltje.(:D

    MAAR…… zij doen alleen de bekende hotels aan, dus geen prive huizen, maar meestal staat er wel een hotel in de buurt, loop je het laatste stukje.

    Hebben het dit jaar 2 x meegemaakt dat er maar 4 gasten waren, en toen stuurde union een taxi ipv zo'n mini busje, zeer goede service.(tu)

    Doe je voordeel ermee. succes(tu)