Emigreren naar Kreta

  • rossella_roos@hotmail.com

    Hallo allemaal,

    ik zou graag in contact willen komen met nederlanders die al naar griekenland zijn ge-emigreerd of grieken die terug zijn gegaan. Als kind heb ik 5 jaar in Griekenland gewoond (van mn zesde tot mn elfde) en ik wil me daar gaan vestigen met mijn zoontje van zes.

    Daarbij wil ik daar een eigen bedrijfje beginnen. Ik weet het: crisis e.d. en groot risico. maar ik wil daar naartoe. Ik heb de griekse nationaliteit, kan nog steeds grieks en heb er in het noorden familie zitten maar ik wil het liefst op kreta wonen.

    Wat is daarvoor nodig? waar moet ik op letten? hoe kom ik aan een huurhuis? wat is er voor nodig om daar een bedrijf te beginnen (is er een griekse variant voor de KvK bijvoorbeeld), waar kan ik een internationale school vinden voor mijn zoontje?

  • John ter Beek

    Neem eens contact op met Suzanne Schils van www.nikou-realestate.com

    Ze spreekt Nederlands,Grieks,Engels etc.

    Via haar hebben wij een fantastisch huurhuis gevonden. Bovendien heb je dan twee vliegen in 1 klap.

    Zij is ook nog de voorzitster van de ouder commissie van de Nederlandse school hier op Kreta.

  • Kees

    Beste Rossella.

    ik kan en wil je veel informatie geven over de vele zaken en punten van het komen wonen en werken op Kreta.

    wij zijn twee keer terug gekeerd en hebben een enorme bak ervaring qua wonen, werken zaak opbouwen enz enz.

    stuur me maar een Privé mail dan geef ik je alle antwoorden die je wilt hebben, ik doe het niet hier er dan komen er waarschijnlijk weer veel reacties die nergens op slaan.

    Oja ik doe het kosteloos hoor dus wees niet bevreesd dat we op je geld uit zijn we willen je graag op het goede spoor zetten.

    Ik zie het wel of er een mailtje komt in mijn privébox.

  • rossella_roos@hotmail.com

    bedankt voor de tip, ik zal dr naar kijken.

  • Arthur

    @Roos, het lijkt me toch verstandiger om je door een prof te laten adviseren als door de een of andere goedbedoelde amateur, zeker in deze onzekere tijden, je hebt te maken met allerlei instanties en dan is het handig als je in zee gaat met iemand met verstand van zaken die ook nog de Griekse taal goed machtig is,het gaat niet alleen om een brood halen bij de bakker maar ook de nazorg als je hier bent, wij hebben goede ervaringen met Ella, ok het kost iets maar dan heb je ook wat.

    http://www.its-all-greek-to-me.info

    grz Arthur

  • egbert

    Roos,de wijze raadgeving van Arthur kan ik volledig ondersteunen.Ook ik heb goede ervaringen met Ella,die vakkundig kennis van zaken heeft.Juist in deze roerige tijden is het zeker noodzakelijk om deskundige begeleiding te krijgen bij je stap om naar “ons” Kreta te komen.Heel veel succes.

    vriendelijke groet,

    Egbert

  • Baukje Vrij

    Ook ik ben het helemaal eens met Arthur en Egbert. Ik woon “helemaal” in het westen van Kreta, maar Ella heeft ook op afstand geweldige tips gegeven. Zo iemand heb je echt nodig!!!

    Succes met je voorbereidingen.

    Barbara/Baukje

  • Henry

    wij willen ook verhuizen naar kreta nou hadden we een website die je graag helpt erbij maar op email terug reageren niet snel heb zowel in engels als nederlands de email geschreven groeten henry en els