het weer in mei

  • Gert en Marjanne

    Met een kind naar Egypte dit haal je tog niet in je hoofd dat is echt vragen om narigheid

  • Xander - Moderator

    Juni is alweer een maandje later dan begin mei.

    Scheelt veel met het weer.

    Maar, het kan verkeren. Lees het draadje van Kees maar: 25 graden en zon op 1e kerstdag !

  • Arthur

    Hoe om je daar bij, hele volksstammen gaan met de kinderen juist daarom naar een warmer land in het voor of najaar.

  • San

    Egypte is voor ons geen optie (vliegtijd 5 uur), aangezien het de eerste keer vliegen is met ons zoontje van 18 mnd

    en we toch eerst even willen ervaren hoe dat gaat…

    Ik heb ook al naar Turkije en Spanje zitten kijken, maar kom op de een of andere manier toch steeds weer terug bij Kreta…(ben gewoon gek op dat eiland)

    Denk dat we dus toch maar de gok gaan wagen, waarschijnlijk naar Rethymnon, zo rond 10 mei…

    Vorige keer zaten we in app. Jason en dit is ons erg bevallen, maar app. Bio zien er ook goed uit.

    Het is voor ons belangrijk dat we lekker centraal zitten bij het centrum en het strand en dat er een leuk zwembad is.

    Veel excursies zullen we dit jaar toch niet gaan doen met die kleine, maar we hebben in het verleden al flink wat gezien van Kreta en omgeving,

    dus dat is niet zo erg.

    Gewoon lekker genieten van de zon, van het lekkere eten en van de vriendelijke bevolking.

    Maar ga toch ook nog stiekem ff kijken naar zuid-kreta;)

  • Ilona

    Ha San,

    Wij zaten vorig jaar in Matala (midden-zuid) de eerste week van mei. 1 dag zijn we weggeregend en 's avonds is het echt tegen KOUD aan, dus lange broeken aan, vesten mee en binnen eten in de restaurantjes. Overdag echter heerlijk weertje,

    graadje of 20, van mij had het nog ietsje warmer gemogen : )

    Ik zou zeggen: gewoon doen, volwassenen hebben iets met het weer, maar kinderen niet hoor. Als je ze achteraf vraagt of ze het koud hebben gehad, kunnen ze zich het weer niet eens herinneren. (met 18 mnd al helemaal niet) Zand, buiten zijn en papa en mama in de buurt is genoeg voor ze. (en vliegen is een makkie met een kleintje)

    Succes!

    Ilona