scootmobiel huren

  • marieke

    Zijn er ook scootmobiels te huur op Kreta voor gehandicapten en ouderen?

  • van dinter

    hallo marieke toen ik in rethimnon was zag ik tot my grote verbazing een man met een scootmobiel ik heb hem toen gevraagd het was er een van hemzelf hy heeft toen gevraagd over huren maar het antwoord was nee maar weet het niet van andere plaatsen groetjes wies

  • Marieke

    Wies bedankt. Dus wij moeten zelf scootmobiels meenemen. Dat zullen wij dan ook doen anders kunnen de mensen niets. Is het wel goed begaanbaar voor mensen met rollator en scootermobiel?

  • van dinter

    hallo nogmaals je kunt het beste naar rethimnon dat is een gewone rolstoel meenemen een rolator lykt my niet zo geschikt scootermobiels is een toestand vanwege je battery mocht je nog iets willen weten vraag het dan je moet wel de maten van je rolstoel weten die moeten ze op schiphol weten

  • Mieke

    Kreta is niet echt rolstoel/rollatorvriendelijk. Hoge stoepen, géén stoepen, halve stoepen, diepe gaten in stoep/weg. Maar als je een reisgenoot bij je hebt die je af en toe een handje kan helpen kom je vast een heel eind. Met een scootmobiel zal je denk ik gewoon op de weg rijden, dat zal wel lukken. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze daar te huur zijn.

  • Wil

    Ik zou het niet durven.

  • Justin

    Dag Marieke,

    Wij komen regelmatig (vorig jaar 8 keer) in Rethymno.. Men is de stad erg rolstoelgebruiksvriendelijk aan het maken, brede trotoirs met goede plekken om er af en er op te komen. Mijn ex-buren aldaar hadden beiden een scootmobiel waarmee ze naar de stad gingen ….toch zo.n dikke 7 km van de stad.. (ayios Dimitrios).

    Verder soms op zijn Grieks rijden hé…in een goeie verstandhouding elkaar de ruime geven…Ik zou er geen punt van maken… of scootmobiels te huur zijn denk ik niet..het is toch een aangepast vervoermiddel hé…

    Succes…

  • mysteriousgirl601

    Ik vloog afgelopen jaar (sept 2008)gewoon met transavia terug naar nederland,en naast mij op de eerste rij zat een meneer die had zijn eigen scootmobiel meegenomen op vakantie naar kreta (vanwege zijn ziekte MS).Dus het blijkt wel te kunnen om hem mee te nemen.Ik zou eerst eens informeren bij de luchtvaartmaatschappij.mvrgr

  • Monique

    Ik neem al jaren mijn opvouwbare scootmobiel mee met transavia. Even aanmelden met rolstoel formulier die je van de reisorganisatie krijgt en dan krijg je snel bericht. Hele goede assistentie hier in Rotterdam en ook weer in Kreta. Goede ervaringen ermee. Morgen gaan we weer